.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ازدواج مجدد براي آقايان معني ندارد

معاون برنامه‌ريزي و توسعه قضايي دادگستري گيلان گفت: در جامعه‌اي كه مرد براي يك زن خود عدالت را رعايت نمي‌كند ازدواج مجدد معني ندارد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، اسماعيل حسن‌زاده در جمع قضات و وكلاي دادگستري گيلان قوانين و تئوري اسلامي و نظرهاي فقهي در اسلام را براي برون رفت جامعه از بن‌بست عنوان كرد و افزود: اسلام براي اصلاح جامعه مدني راهكار ارائه داده است.
وي با اشاره به شبهه‌هاي ارث بردن دو برابر برادر از خواهر، تعدد زوجات براي مرد و اينكه ديه آقايان دو برابر خانم‌ها است، اظهار داشت: در جامعه اتفاق‌هايي به وقوع مي‌پيوندد كه اسلام آن موارد را مهار مي‌كند.
حسن‌زاده نسخه ارائه شده اسلام را براي فرار جامعه از بن‌بست دانست و تصريح كرد: اگر شرايط درست اسلام را بخواهيم براي جامعه صحيح بياوريم، آنگاه جامعه موفق مي‌شود.
معاون برنامه‌ريزي و توسعه قضايي دادگستري گيلان درباره تعدد زوجات تاكيد كرد: در جامعه‌اي كه مرد براي يك زن خود عدالت را رعايت نمي‌كند ازدواج مجدد معني ندارد.
وي با بيان اينكه بايد از زواياي مختلف به مسايل نگريست، افزود: اگر اسلامي فكر كنيم، سهم‌الارث پسر با وجود اينكه بيشتر است باز هم به نفع زنان بوده زيرا مرد براي تشكيل زندگي، مهريه زن و خرج روزمره را بر عهده دارد كه اين مسئله تبعيض نيست بلكه پيش بردن امور خانواده است.
حسن‌زاده اذعان داشت: امروزه مرداني كه بتوانند حق، عدالت و شان زوجيت را در ازدواج نخست به كمال برسانند نمي‌توانند از عهده آن بر آيند.
معاون برنامه‌ريزي و توسعه قضايي دادگستري گيلان بيان داشت: اگر با چشم بصيرت و علمي قوانين را در نظر بگيريم سبب پيشرفت جامعه مي‌شود.
وي مصاديق فعلي جامعه در مورد ازدواج زوجات را آزاردهنده بيان كرد و گفت: مردي مي‌تواند از قواعد اسلامي استفاده كند كه از خصوصيات اسلام آگاه باشد.
حسن‌زاده اظهار اميدواري كرد كه قوانين به نوعي تدوين شود تا عدالت مردان را بتوان نسبت بي‌عدالتي به زنان احراز كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.343 seconds.